kdo jsmeKDO JSEM? dobřePRACUJI DOBŘE?   dolarKOLIK STOJÍM?     napište miNAPIŠTE MI

Copywriting

Copywriting

Texty dávají vaší značce hlas. V dnešní době webové vám dobře napsaný text umožní představit se v tom nejlepším světle a přesvědčit čtenáře, že právě vy jste trefa do černého.

Dobrý text je prostředek, který dokáže čtenáře přeměnit v zákazníka. A právě takové texty píšu.

Aby byl text dobrý, potřebuji vědět…

  • co píšu, kde to bude viset, pro koho to píšu a co je cílem textu. Bez toho se nehneme.
  • jaký je váš styl komunikace. Chceme text, který k vám bude přesně pasovat.
  • co, jak, proč a pro koho děláte. Na to se poptám v rámci výslechu. :)

Co všechno tedy vlastně píšu?

Texty, které značku tvoří

  • Trefný název firmy, značky, produktu
  • Slogan, který k vám sedne
  • Originální a funkční texty na web
  • Sympatické popisy produktů
  • Články, na které budete pyšní

Texty, které značku šíří

  • Newslettery, které je radost číst
  • Vyladěné dopadové stránky kampaní
  • Reklamní bannery, na jaké nejde nekliknout
  • Příspěvky na socky, které nezapadnou
  • Letáky, plakáty a další tiskoviny pro případ, kdy je lepší mít něco v ruce

Mojí specialitou jsou texty z první škatule, ale vždycky ráda hrábnu i do té druhé. Dál vám pomůžu třeba i s životopisem a motivačním dopisem, vymyslím originální přání nebo věnování (a klidně opráším své lelkující básnické střevo) nebo napíšu pohádku, kde bude hlavním hrdinou vaše dítě. Domluvit se dá na lecčem, ta rozmanitost mě baví.

Obsahová strategie

Metoda pokus-omyl je sice základem pokroku, pro komunikaci za značku se ale hodí mít promyšlený plán. Pokud si to taky myslíte, ale pořád nějak nemáte čas se na to vrhnout, spojme síly. Ušiju pro vás komplexní obsahovou strategii přesně na míru.

Obsahová strategie zahrnuje odpovědi na otázky:

  • Jak si stojíte na trhu? Zhodnotím vaši situaci, prolustruji konkurenci a zjistím, kam zaútočit.
  • Co USP? Máte? Jestli jste oproti ostatním v něčem napřed, byl by hřích toho nevyužít.
  • Kdo je váš zákazník a kde ho najít? Společně určíme cílovku a vytvoříme persony.
  • Jak mluvit s cílovkou? Komunikační manuál je základ. Styl komunikace, jazyk i tonalitu přizpůsobím na míru personám.
  • Jaký obsah má smysl? Není třeba tlačit všechno. Nechceme dopadnout jako pejsek a kočička se svým dortem. Dobrá volba je ten typ obsahu, který zvládne vrátit investici.
  • Kudy obsah šířit? Kanálů je spousta. Do některých jen zahučí peníze, jiné vám vklad znásobí. Radši mám ty druhé.
  • O čem psát? Zjistím, co zajímá vaši cílovku, mrknu i do klíčovky a navrhnu vhodná témata.

Někteří lidé razí názor, že pořádek je pro blbce a inteligent zvládne chaos. Já k nim určitě nepatřím. Strategii stavím na základech logiky a ověřených faktů, systematizuji, pracuji s daty, počítám. Čísla nelžou a často dokážou odhalit důvod, proč něco nefunguje. Když se tenhle analytický přístup zkombinuje se srdcem a vizí vaší značky, úspěch se dostaví.

Není všechno SEO, co se třpytí

Nejsem SEO copík. U textů mi záleží na originalitě a atraktivitě a vždycky dávám přednost lidem před roboty. Keywordovou analýzu (když už ji mám) používám hlavně k tomu, abych zásadní věci pojmenovala jasně a srozumitelně – tedy tak, jak je lidé reálně hledají. Základní optimalizace textu se pak udělá tak nějak sama. Stačí k tomu relevantní nadpisy a kvalitní text k tématu. Pokud potřebujete vysloveně SEO text, nepomůžu vám, ale ráda doporučím některého z copykolegů.

Co si budeme povídat – web, který nikdo nenajde, je celkem k ničemu. Nejen keywordy je však SEO živo. Existuje spousta on-page i off-page faktorů techničtějšího charakteru. Patří sem například čistota kódu, architektura a UX webu, jeho responzivita, zabezpečení, zákaznické hodnocení stránky nebo kvalita zpětných odkazů. Cítíte na svém webu SEO rezervy? Zaměřte se nejdřív právě na tohle "skryté" SEO.

Nota bene...

  • Copywriting není jen o psaní. Zajímá vás, co všechno se skrývá za jedním hotovým textem? Projděte si kolečko textotvorby.
  • Copywriting samozřejmě zahrnuje i revizi a finální korekturu textu. Kulhavé texty nepouštím z PC.
  • Odměnu za copywriting počítám hodinovkou. Radši byste cenu za normostranu? Mrkněte sem, třeba změníte názor.

Potřebujete copíka?